A tai chi egészségügyi előnyei

Ez a szelíd testmozgás segít megőrizni és fejleszteni az erőt, a rugalmasságot és az egyensúlyt, valamint pozitív hatással van a mentális egészségre.

A tai chit gyakran „mozgásban lévő meditációnak” nevezik. Egyre több bizonyíték van arra, hogy ez az elme-test gyakorlat, amely Kínából származik és harcművészetként ismert, számos egészségügyi probléma kezelésében vagy megelőzésében is segít.

Ahogy mozogsz, mélyen és természetesen lélegzel. A tai chi különbözik a többi edzéstípustól. A mozgások általában körkörösek és soha nem kényszerűek, az izmok nyugodtak, nem feszülnek, az ízületek nincsenek teljesen kihúzva vagy teljesen behajlítva, és a kötőszövetek sem nyúlnak ki. A tai chi könnyen alkalmazható mindenki számára, kortól és nemtől függetlenül.

Hiedelemrendszerek

Nem kell megtanulni, hogy a tai chi gyökerei milyenek a kínai filozófiában, ahhoz hogy élvezhesd az egészségügyi előnyöket, de ezek a fogalmak segíthetnek abban, hogy megértsd a megközelítését:

Qi – egy energiaerő, amelyről úgy tartják, hogy áthalad a testen; azt mondják, hogy a tai chi feloldja a blokkokat és ösztönzi a qi megfelelő áramlását.

Yin és yang – ellentétes elemek melyek az univerzumot alkotják, ezeket harmóniában kell tartani. A tai chi támogatja ezt az egyensúlyt.
A tai chi nagyon biztonságos, és nincs szükség bonyolult felszerelésre, így könnyű elkezdeni. Íme néhány tanács.

Ne ijedj meg a nevektől!

Az olyan neveket, mint Yang, Wu és Cheng, a tai chi különböző ágai kapják, tiszteletben tartva azokat az embereket, akik a formáknak nevezett mozgáshalmazokat dolgozták ki. Bizonyos programok a tai chi harcművészeti aspektusait hangsúlyozzák, még más formákban a hosszú mozgási sorozatokat lehet megtanulni, megint másikban pedig rövidebb sorozatokat és nagyobb hangsúlyt fektetnek a légzésre és a meditációra. A név igazából nem fontos, inkább az, hogy mi a célod ezzel a mozgásformával.

Kényelmes ruha

Válassz laza, kényelmes ruhákat, amelyek nem korlátozzák a mozgásteredet. Gyakorolhatsz mezítláb, vagy egy könnyű, kényelmes és rugalmas cipőben. Rendelkezésre állnak tai chi cipők, de a szekrényben található cipők is valószínűleg jól fognak működni. Olyan cipőre lesz szükség, ami nem csúszik meg, és elegendő támogatást nyújt az egyensúly megteremtéséhez, de olyan a talpa, amely elég vékony ahhoz, hogy érezni lehessen a talajt.

Mire is van hatással?

Izomerő: „Bár itt nem dolgozol súlyokkal vagy ellenállással, a tai chi erősíti a testet”– mondja dr. Gloria Yeh, a Harvard Orvostudományi Egyetem tanára. „A tai chi erősíti mind az alsó, mind a felső végtagokat, valamint a hát és a has központi izmait.”

Rugalmasság: A tai chi növeli az egész test rugalmasságát és az állóképességet.

Egyensúly: A tai chi javítja az egyensúlyt. Aki fél az eleséstől, az el is fog esni, viszont a tai chi segíti az egyensúly megtartását és az eséstől való félelem leküzdését.

Segíti a koncentrációt: Mivel a gyakorlatokhoz szükséges az összpontosítás fejben is, így ez a mozgásforma segíti a koncentrációt, ami az agy frissen tartásában is nagy szerepet játszik.

Harmónia: A tai chi által harmóniába kerül a lélek és a test, jelentősen csökken a stressz és határozottan javul az izmok állapota.

VB