Miért jó a délutáni szunyókálás?

Viva la siesta!

A nyár, a jó idő, a pörgés az ősz beálltával a végéhez közeledik. Az időjárás változása és a napsütéses órák száma csökken. Mindez oda vezet, hogy alig várjuk, hogy este bebújjunk a saját ágyunkba. No de mi van, akkor ha nem kell éjszakára várni, hogy aludjunk?

Egy új tanulmány szerint egy gyors délutáni szundikálás hihetetlen jó hatással van az egészségre. A görögországi Askle­pieion Általános Kórház kutatói 212 embert vizsgáltak meg és megállapították, hogy azoknál, akik sziesztáztak ebéd után, vérnyomásuk lejjebb esett esett. Összességében a napközbeni szunyókálás átlagosan 5 higanymilliméteres vérnyomáscsökkenéssel jár.

„Ez a felfedezés fontos, mert egy 2 higanymilliméteres csökkenés a vérnyomásban 10 százalékkal csökkentheti a szív- és érrendszer események, mint például a szívroham kockázatát” – mondta Kallistratos.

Ez máris elegendő ok lenne, hogy bevezessük mi is ezt az egyszerű és hatékony módszert.

A tanulmány lenyűgöző elméletre hívja fel a figyelmet, hogy az emberek, akik a dél-mediterrán országokban élnek, ahol a szieszta gyakori, sokkal egészségesebbek, vidámabbak és nyugodtabbak, mint azokban az országokban, ahol a szieszta nem elfogadott.

Vigyázzunk azonban, mert 30 perc fölött többet árt, mint használ

Kutatók 10 tanulmány eredményeit összegezték, amelyben összesen több mint 260 ezer ember vett részt. Arra jutottak, hogy akik rendszeresen szunyókálnak 60 percet vagy többet, 46 százalékkal növelik meg a 2-es típusú cukorbetegség kialakulásának esélyét. Ugyanakkor azt is kimutatták, hogy a 40 percnél rövidebb szunyókálásoknak nincs ilyen hatása.

Rövidre fogni a délutáni sziesztákat azért is fontos, hogy az éjszakai alvásunk minőségébe ne zavarjon bele. Ha azért alszunk délután, mert álmatlanságban szenvedünk, ördögi körbe kerülhetünk, ezért a szakértők szerint a krónikus álmatlanságban szenvedők próbálják meg teljes egészében kihagyni a délutáni szunyókálást.

Valljuk be, azért sokan örülnének, ha nálunk is bevezetésre kerülne a szieszta!

bea