Hogyan uraljuk a haragot?

A harag egy rendkívül erős érzelem. Ez gyakran a stressz­re, kudarcra vagy az igazságtalanságra adott reakció. A harag az enyhe irritációtól a dühkitörésig terjedhet.

Teljesen normális dühöt tapasztalni, senkinek nem kell lelkiismeretfurdalást érezni emiatt. Időnként a harag megfelelő válasz mások tetteire. Helyes kezelés és ellenőrzés mellett a harag fontos szövetséges lehet egy egészséges felnőtt számára.

Íme néhány tanács, hogy miként lehet hasznunkra illetve, hogyan szabaduljunk meg tőle mielőtt károssá válna.

A testmozgás

Ha valaki mérges, az izmai feszülnek és felkészülnek a harcra. A feszültség felszabadításának egyszerű módja az edzés.

Tehát, amikor legközelebb dühösnek érezzük magunkat, lépjünk be az edzőterembe, menjünk el futni, vegyük fel a bokszkesztyűt és üssük a zsákot.

Bármi, ami mozgásba hozza a testet, segít enyhíteni a harag által okozott fizikai feszültséget és segít jobban érezni magunkat.

További bónuszként a testgyakorlás boldogsághormonokat szabadít fel az agyban, ez még gyorsabban segít visszatérni a normál boldog önmagunkhoz.

Használjuk a haragot motivációként a változáshoz!

Ha a harag olyan helyzetből vagy körülményből fakad, amely változásra ösztönöz, tegyünk valamit! Használjuk a haragot tüzelőanyagként, hogy motiváljon a változásra.

Ha valaki feldühít, alakítsuk át a haragot merész önbizalommá, és álljunk ki magunkért végre!

Amikor kihasználjuk a haragot, hogy pozitív cselekvésre ösztönözzön, a harag erőhatásokká alakul át, amitől sokkal jobban érezzük magunkat.

Nézzünk vagy hallgassunk valami vicceset!

A következő alkalommal, amikor mérgesnek érezzük magunkat, nézzünk meg egy vicces filmet, vagy a YouTube-on egy kedves videót, esetlen állatkölykökkel, nevető csecsemőkkel vagy nézzük meg a kedvenc stand-up komikusunkat.

A nevetés ellazítja a testet, serkenti az immunrendszert, és kiváltja az endorfinokat, amelyek elősegítik az általános jó közérzetet.

Fókusz áthelyezése

Vonjuk meg a fókuszt attól, ami zavar, és gondoljunk arra miért lehetünk hálásak az életedben?

Sétáljunk és soroljunk fel 10-20 dolgot, amelyekért hálásak lehetünk. Előfordulhat, hogy nehéz a gondolatainkat elvonni attól a dologtól, ami feldühített, de ha ragaszkodunk hozzá, gondolataink előbb utóbb elkezdenek pozitív lendületet kapni, és a harag eloszlik.

Meditáció

A meditáció célja, hogy megtisztítsa az elmét a gondolatok vad fecsegésétől, maradjunk benne és kapcsolódjunk a jelen pillanathoz.

Amikor meditálunk, szinte olyan, mintha az agy „reset” gombjára kattintanánk.

Ha mérgesek vagyunk, az elménk a negatív gondolatok dühöngő viharává változik, amely negatív érzelmeket generál. Ha szünetet tartunk az elme megnyugtatására, megállítjuk a negatív turbulenciát, és ez segít megszabadulni a haragtól.

bea