ALFA ROMEO, az élő legenda

„Ha elsuhan mellettem egy Alfa Romeo, mindig megemelem a kalapom.” (Henry Ford)

Amikor valaki beül egy Alfa Romeoba azonnal hatalmába keríti az érzés, hogy „Nekem is kell ilyen!” Sok vicc kering az Alfákról megbízhatatlanságuk miatt, de a tulajdonosaik, csak legyintenek, hisz ennek az autónak lelke van. Néha megsértődik és akkor bizony csak a szerelő segíthet. Egy biztos, akit egyszer már megfertőzött az „Alfa-vírus” soha többé nem akar más autót. Sokszor látni az utakon egymásnak vidáman integető Alfa Romeo tulajdonosokat. Ez is egy igazán kedves szokása ennek a nagy családnak. Az Alfa Romeo  tagadhatatlanul korunk legendájává vált.

1906-ban a Società Italiana Automobili Darracq (SAID) nevű társaság autógyártó céget alapított Milánóban. Nagy ambíciókkal indultak, de sajnos időzítésük rossz volt, mivel a vállalat szinte azonnal tönkrement. Szerencsére Ugo Stella, a társaság akkori ügyvezető igazgatója vette át az irányítást, és társaival 1910-ben Anonima Lombarda Fabbrica Automobili, vagyis ALFA néven újraindította a gyárat. Az első Alfa-modell 1910-ben látott napvilágot, amely a 24-HP nevet viselte és mindössze 24 darab készült belőle. Az első világháború kezdetén egy sikeres Nicola Romeo nevű villamosmérnök megvásárolta az ALFA-t, és a gyárat háború idején is üzemeltette. A Fiat márkához hasonlóan az Alfa Romeo is gyártott repülőgépmotorokat, lőszereket, vasúti berendezések és kompresszorokat.

A háború idején elért sikerekkel a befektetők úgy döntöttek, hogy az új társaságot nyilvánosságra hozzák, és az Alfa Romeot hivatalosan 1918. február 3-án regisztrálták. Az első Alfa Romeo márkanév alatt gyártott autó 1920-ban készült el, ez volt a Torpedo 20-30 HP.

Egy több mint 100 éves társasággal az Alfa Romeo túlélt két világháborút és leszámolt számtalan gazdasági visszaesést.  Az Alfa Romeo szellemiségbe vetett hite életben tartotta a társaságot.

Az új elnök, Orazio Satta Puliga tudta, hogyan kell kiemelni az Alfa Romeo szellemét.  A Freccia D’Oro és a Villa D’Este bevezetésével a világ beleszeretett a kompromisszum nélküli olasz stílusba és a kifinomultságba. Az Alfa Romeo soha nem nézett hátra.

Legendás címerét Romano Catteneo tervezte. Az Alfa Romeo címerének kialakítása változatlan maradt az első használatától 1910-ig, így a világ egyik legrégibb történelmi autóipari emblémájává vált.  A fehér alapon található piros kereszt Milánó szimbóluma, a sárkányfejű kígyó pedig az akkori milánói uralkodó családot, a Viscontikat képviseli.

Ha alaposan megnézzük, láthatunk egy emberi alakot a kígyó szájában. Ennek legendája a keresztes hadjárat idején gyökerezik, miszerint az ember valójában új emberként jön ki a kígyóból, megtisztítva és megújítva.

A legenda folytatódik

Az Alfa Romeo hosszú története során prémium márka maradt, amelyet a luxus, a teljesítmény és a sportos stílus jellemez.  Alfa Romeot birtokolni azt jelenti, hogy elmerülünk a fenséges történetébe, és érezzük a megújulás folyamatos és kitartó szellemét.

Orazio Satta Puliga, a társaság elnöke, az Alfa Romeo második világháború utáni feltámadása során ezzel az idézettel ragadta meg az Alfa Romeo rendkívüli szellemét:

„Az Alfa Romeo egy különleges életstílus jelképe. Az Alfa valódi lényege meghaladja a leírását.  Az érzékek, szenvedélyek és olyan dolgok birodalmában vagyunk, amelyeket inkább a szívvel érzünk, mint ésszel felfogunk.”

bea