fbpx

A vörös talpú cipő

A világon mindenki ismeri azt a tüzes vörös színárnyalatot, amely kecsesen és súlytalanul a vörös szőnyegen jár, és sok hitelkártya-tartozást okozott már. Christian Louboutin egyszerűen és elegánsan változtatta a vörös cipőtalpat a jólét szimbólumává.

Christian Louboutin aki a cipőnek egy olyan részébe vetett bizalmat, amelyet mindig figyelmen kívül hagytak, viszont ez nem csak ikonikussá, hanem kereskedelmi szempontból is igencsak jelentőssé tette. Egy magánügyfél annyira szerette a piros talpakat, hogy még rubin talpú cipőre is megbízást adott. A folyamat trükkös volt, de Louboutin – a cipők szerelmese – nem tudott nemet mondani. Ahelyett, hogy fegyveres védelem alatt végezte volna a munkáját, a talpakat azonos méretű cirkóniával helyettesítette, és a valódi drágaköveket akkor ágyazták be, amikor a cipőt viselője tulajdonába, Hongkongba szállították.

Az 1993-as évben, két évvel azután, hogy Louboutin az üzleti életbe került, vált ikonikussá a híres talp. A tervező Andy Warhol „virágok” ihlette cipőjét akarta elkészíteni. A prototípus hasonló volt már az elképzeléshez, de úgy tűnt, hogy hiányzik belőle még valami. Ahogy kilépett az ajtón az asszisztense ugyanabban a pillanatban festette a körmét, megragadta a körömlakkot, a prototípus talpára borította, a többi már történelem.

Magas sarkai nem csupán kiegészítők, a nőiesség és az elegancia szimbólumává váltak.

Louboutin nem volt példaértékű diák. Az iskolából kizárták ezután flittereket varrt ruhákra világhírű párizsi kabaréban, ahol magával ragadta a csillogás. „Igen, a burleszk és a kabaré mindig is nagyon megihletett. Minden nőben benne van showgirl” – mondta Louboutin. Ekkor készítette első cipőtervét.

Folies Bergère kabaré táncosnői megihlették és ezzel Christian Louboutin karrierje elindult alig 17 évesen. Charles Jourdan, a tűsarok megalkotója vált egyik mentorává. Dolgozott a Chanel és Dior divatházatknál is, majd megnyitotta első párizsi üzletét, később a másodikat, a harmadikat, végül meghódította az egész világot. Givenchy, Gaultier, Yves Saint-Laurent, Lanvin is dolgozott együtt ezzel a körömcipő-alkotó zsenivel. Mindenkit lenyűgözött a piros bőr, a szerelem tüze, a szenvedély színe, mely a védjegyévé vált. Kétezer pár „Pigalle” tűsarkút adnak el naponta világszerte.

Az ördög mindig a részletekben rejlik

Mi a titka? Rengeteg kísérletet tettek már arra, hogyan készíthető el a súlytalanság érzését keltő lábbeli. A cipő csak a legtökéletesebb bőrből készül. Miután vastagabb parafa kompozit réteget helyeznek el a kényelem érdekében, a híres vörös talpakat a „Blake Stitching” segítségével hordják fel. Ez egy olyan kézművestechnika, amely biztosítja, hogy a talp megfelelően tapadjon a felső részhez, ez lehetővé teszi a természetes mozgást a viselőjének a lába számára.

Cipőinek belső magassága soha nem haladják meg a 8 cm-t, így a Louboutin körömcipők kényelme a nők álmait és a férfiak fantáziáját testesítik meg. 20 év alatt a Louboutin cipők egyet jelentenek a szexi és divatos magassarkú cipőkkel.

Nem sokkal a vörös talp megjelenése után, a monacói hercegnő lett az egyik első kiemelkedő ügyfele Madonna mellett, aki több videójában viseli a hihetetlenül magas sarkú cipőt. Diane Von Furstenberg, Jennifer Lopez és Sarah Jessica Parker, Victoria Beckham és Kate Moss is elképzelhetetlennek tartotta, hogy ne viselje a híres cipőt.

2013-ban szépségápolási termékek is piacra kerültek Christian Louboutin védjegyével. Körömlakk és rúzs ugyanolyan tűzpiros árnyalatban. Az aláírásával ellátott piros talpat 2011-ben a férficipőkre is kiterjesztették. A táskái ugyanazt a bíbor árnyalatot viselik a belső részükön.

Christian Louboutinnak majdnem ötszáz alkalmazottja van, akiket „Loubi angyalainak” neveznek. Sosem gondolnánk, hogy egy többmillió dolláros üzlet egy üveg vörös körömlakk segítségével jött létre.

Vladár Bea