A korcsolyázás 5 egészségügyi előnye nőknek

Egyensúly

Az egyensúly fejlesztésén keresztül erősödnek a láb és a boka izmai és az ínszalagok. Ez az előny tartóssá válik, tehát ha kilépünk a jégről, akkor is rugalmas szalagokkal és erős bokával rendelkezünk majd. Nem kell attól tartanunk, hogy egy rossz mozdulatnál hetekig gipszben kell feküdnünk, mert nem tart meg a bokánk. Ha valaki először lép a jégre, azért néhány alapvető biztonsági felszerelés jól jöhet, addig is, míg megerősödünk és biztonságosan tudunk korcsolyázni. Például térd és könyökvédő, esetleg sisak.

Kardio

Hosszú lépések és a karok aktív lengése arra enged következtetni, hogy kardioedzésként a korcsolyázás kitűnően megállja helyét.

Az, hogy fenntartjuk az egyensúlyt, haladunk és közben mozog testünk mellett a kar, még egy lassúbb tempónál is megemeli a pulzusszámot. Hány kalóriát éget a korcsolyázás? Mivel a korcsolyázás egyik egészségügyi előnye, hogy növeli a pulzust, a legtöbb ember tudni akarja, hány kalóriát éget el. Nos, a Spark People kalóriaszámológép szerint egy 70 kg-os személy, aki 30 percig korcsolyázik, 230 kalóriát éget el. Ez ugye nem is rossz!

A medencefenék megerősítése

Mint már megtudtuk, a korcsolyázás javítja az egyensúlyt, és nagyszerű kardioedzés – ugrálás nélkül! Ez azt jelenti, hogy a medencefenéken nincs lefelé irányuló nyomás. A korcsolyázás oldalsó simogató mozgása megköveteli a medencefenék több dimenziójának nyújtását. A medencefenék olyan, mint egy függőágy. Könnyű elképzelni, hogyan működnek az izmok előre-hátra, különösen, ha ismerjük a Kegel-gyakorlatokat. Az oldalirányú nyújtás – a korcsolyázás előnye – azonban a medencefenék teljes hosszában történő mozgását eredményezi, ami megerősíti az itt található izmokat.

Építi a gluteus medius-t

A gluteus medius egy izomcsoport a külső csípőn. A nők medencealakja miatt gyakran gyenge. A glute­us medius megerősítése az egész test számára előnyös. Gyakran ennek gyengesége okozza a térdproblémákat. A láb hátrafelé irányuló tolása, amely a korcsolyázáskor előremozgatja a testet – a gluteus medius izmot használja. A korcsolyázás ismétlődő mozgása miatt ez az izom fokozottan működik, így természetesen megerősödik.

Hűvös!

A pálya környezeti hőmérséklete (vagy a kültéri időjárás) még akkor is, ha keményen dolgozunk, és emelkedik a pulzusunk, sokkal hidegebb, mint a legtöbb edzési környezetben.

A legtöbb korcsolyázó még korcsolyázás közben is visel jó minőségű, könnyű és légáteresztő kabátot és kesztyűt. A jeges levegő így kellemes simogatássá szelídül sportolás közben.

A korcsolyázás nem csak kényelmes sport, de szórakoztató is!

bea